مکان های دیدنی چین و جهان
 
تور چین |ویزای چین -قیمت مناسب ، ارزان ،با کیفیت
هر آنچه که برای مسافرت به چین لازم دارید

شهر Al Hajarah ، یمن

این شهر کوچک در کوه هراز در حدود یک هزار سال پیش ساخته شده است. مناظر اطراف و چشم اندازهای آن با ساختمان های قدیمی بسیار شگفت انگیز است اما خطر بزرگی وجود دارد و آن نزدیکی سازه ها به لبه های پرتگاه است!

 

 

صومعه XUANKONG SI ، چین

یک صومعه که در قرن پنجم و با استفاده از تکنیک های باستانی در کناره کوه ساخته شده و تا به امروز به همان شکل باقی مانده است. این صومعه در یکی از پنچ کوه مقدس در چین واقع شده است.

 

 

 

شهر Cappadocia ، ترکیه

خانه برای ۲۵۰۰ نفر ! این شهر کوچک و شگفت انگیز که در قرن ششم ساخته است در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این مکان های عجیب در واقع رسوبات ماسه و سنگ است که توسط ساکنان به خانه تبدیل شده است.

 

شهر Cappadocia

 

روستای کندوان، ایران

کندوان در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز؛ یکی از روستاهای دهستان سهند می باشد که در ۱۸ کیلومتری جنوب اسکو، در دامنه سرسبز سلطان داغی واقع شده است. آنچه به کندوان هویت باستانی داده وجود منازل مسکونی در درون توده های مخروطی و هرمی شکل صخره ای است. روستاییان کندوان داخل این توده ها برای خود خانه مسکونی، آغل، انبار و کارگاه ایجاد کرده اند.

مکان روستای کندوان

معماری صخره ای، حاکی از صحنه های مبارزه و جدال انسان با طبیعت و در خدمت گرفتن صخره های طبیعی است. در معماری معمولی، به وسیله مصالح ساختمانی گچ، آهک و خشت، هیئت اصلی بنا را به وجود می آورند، در صورتی که در معماری صخره‏ای فضای مورد نظر در درون توده سنگ هویدا می گردد و سنگ، مانند کالبدی، قشری مستحکم در اطراف این فضا ایجاد می کند.

در اثر فعل و انفعالات آتشفشانی کوه های سهند؛ منظره ه‏ایی در یکی از خوش آب و هواترین نقاط ایران ایجاد شده که بیشتر به نظر خواب و خیال می آید. ده ها کران چندتایی، جفتی، تکی، مخروطی شکل و دوک مانند؛ یکی از بهترین مناظر طبیعی ایران را مجسم ساخته است. از دهانه‏ های آتشفشان سهند و دیگر کوه های آتشفشانی اطراف، طی هزاران سال، مواد مذاب بیرون می‏جهیده است. این گدازه ها در طی قرون متمادی روی هم انباشته و به تدریج بر روی آنها پوسته‏ ای از سنگ ایجاد گردیده است. توده ها و گدازه های مذاب آتشفشانی به وسیله باد و بوران طی هزاران سال متمادی تغییر شکل داده و به فرم کران در آمده است. به تدریج قسمت های کمتر سخت کران ها ریخته و قسمت های سخت‏تر باقی مانده و وضعیت کنونی را که بیشتر به معجزه طبیعی شباهت دارد ایجاد نموده است. باد و باران مفرط به خصوص در کران های ناحیه ورودی روستا بیشتر موثر بوده و صدمه زیادی به آنها وارد آورده، در صورتی که در شرق و انتهای روستا به خاطر وجود تپه های مرتفع کران ها بلندتر و سالم‏تر باقی مانده است.

روستای کندوان

آنچنان که آنوبانینی مشاهده کرد؛ روستای کندوان دارای مسجد، حمام، مدرسه و آسیا می باشد که کران مسجد یکی از بزرگترین کران های روستا را تشکیل داده است. به دلیل شکل مخروطی خاص، اغلب کران های دارای طبقات مختلف، از داخل با یکدیگر ارتباط ندارند. کران ها عموما دارای دو طبقه بوده و در بعضی موارد سه و حتی چهار طبقه نیز در آنها ایجاد کرده اند.

ارتباط طبقات بالایی کرانها با خارج، از طریق پلکان های بسیار زیبایی از بدنه خود کران تامین گشته است. طبقه هم کف، اکثرا اصطبل بوده و طبقات دوم و سوم و چهارم به عنوان سکونت گاه استفاده می شود. در بعضی موارد از طبقه چهارم به عنوان انبار نیز استفاده کرده اند. آبریزها اکثرا در کنار معابر و در خارج از کران ها و محیط مسکونی قرار داشته و هر چند خانواده به طور مشترک دارای یک آبریز هستند. آبریزها اکثرا دارای چند محل نشیمن و انباره می‏ باشد که بستگی به شیب زمین دارد. به خاطر قطر و ضخامت زیاد کران ها، ایجاد نورگیر در طبقات پایین کار بسیار مشکلی است، بدین مناسبت نورگیرها اغلب در طبقات بالا واقع شده اند. جنس پنجره ها از چوب بوده اغلب به شکل شطرنجی و در آنها قطعات کوچک شیشه تعبیه شده است.

اما این روستای کوچک هتلی نیز دارد که آن هم از در صخره ساخته شده و دیدن آن خالی از لطف نیست.

هتل روستای کندوان

کندوان یکی از ۳ روستای صخره‌ای جهان است که موجب جذابیت بی نظیر آن شده است. معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثنا در دنیا به حساب می آید. چرا که دیگر در ترکیه و آمریکا کسی در کاپادوکیه و داکوتا زندگی نمی کند.

 

 

صومعه Roussanou، یونان

“Metéora” که به معنی “سنگ معلق در هوا” سنگی بزرگ است که در مقابل فرسایش تا کنون پایدار بوده است و این صومعه بر بلندای آن قرار دارد . این مکان در کشور یونان است.

 

صومعه Roussanou

صومعه Roussanou

 

روستای Setenil de las Bodegas ، اسپانیا

این روستا در استان Andalucía ، در داخل سنگ ها ساخته شده است. وقتی وارد خانه هایشان می شوید صخره ها را می بینند، وقتی در شهر قدم میزنید از روی صخرها عبور می کنید. در گذشته به دلیل آب و هوای مطلوبش این شهر به انبار مفیدی جهت نگهداری از انواع مواد غذایی مبدل شده بود.

 

روستای Setenil de las Bodegas

 

خانه های Matmâta ، تونس

ساکنان Matmâta گودال هایی در زمین ایجاد کرده و سپس اقدام به حفر تونل بر روی دیواره های آن کرده اند. این خانه های باستانی یکی از عجیب ترین اماکن موجود در جهان است. تا کنون هیچ کس دقیقا متوجه نشده است که آنها چرا این راه را برای ساختن خانه انتخاب کرده اند. اما گروهی می گویند که بربرها برای در پناه قرار گرفتن از دست مصریان آن ها را ساخته اند.

 

خانه های Matmâta

 

معابد انگکور وات

انگکور وات نام مجموعه ای از معابد است که در اوایل سده دوازدهم برای شاه سوریاوارمان دوم در انگکور در کامبوج ساخته شد تا پرستشگاه حکومتی و پایتخت او قرار گیرد. این معبد که در ابتدا معبدی هندو بود و به ویشنو، خدای هندیان تقدیم شده بود پس از ورود آیین بودا به معبدی بودایی بدل شد. انگکور وات که تا به امروز به خوبی حفظ شده است هنوز هم تنها پرستشگاهی است که از زمان ساختش تا کنون به عنوان یک مرکز مذهبی استفاده می شود.

این معبد بزرگترین بنای مذهبی در جهان است و معماری اصیل خمری را می توان در آن مشاهده نمود. انگکور وات که اصلی ترین جاذبه گردشگری کامبوج است، نشان ملی آن کشور نیز به شمار می آید و طرح آن بر روی پرچم کامبوج نیز نقش بسته است. “انگکور وات” ترکیبی امروزی به معنای “پرستشگاه شهر” است. “انگکور” شکل بومی کلمه نوکور است که از واژه سانسکریت ناگارا به معنای پایتخت یا شهر گرفته شده و “وات” نیز واژه خمری برای معبد است. پیشتر این معبد به نام Preah Pisnulok شناخته می شد که لقب پس از مرگ بنیان گذارش شاه سوریاوارمان دوم بود.

 

معابد انگکور وات

 

قلعه سیجیریا، سریلانکا

سیجیریا در ناحیه ماتیل سریلانکا یک صخره بسیار بزرگ نظامی و در واقع یک قلعه قدیمی است که در میان جنگلهای پهناور پنهان شده است. این محل به جهت نقاشیهای باستانی مورد توجه توریستها است.

 

سیجیریا

  مجری برگزاری انواع تور چین و دریافت انواع ویزای چین در کمترین زمان ممکن !

کویر لوت؛ گرمترین نقطه ی زمین

در مورد گرمترین نقطه جهان بحث های بسیاری وجود دارد. برخی صحرای العزیزیه لیبی که بالاترین دمای ثبت شده در آن ۵۸ درجه سانتیگراد است و برخی دره مرگ (Death valley) در کالیفرنیا با ۵۶ درجه سانتیگراد را گرمترین نقطه جهان می دانند. اما ماهواره ی سازمان ناسا در کویر لوت دمای ۷۱ درجه سناتیگراد را نیز ثبت کرده است و کارشناسان معتقدند که این دما بالاترین دمای ثبت شده در جهان است.

 

کویر لوت

 

قله اورست

قله اورست به طور رسمی، با ارتفاعی بالغ بر ۸۸۴۸ متراز سطح دریا،  بلندترین قله ی جهان محسوب می گردد. صعود به قله اورست زیاد مشکل نیست، ولی این بدان معنی نیست که هر کسی می تواند آن را انجام دهد. برای صعود به اورست، علاوه بر ابزار و وسایل مورد نیاز، کمکهای تخصصی که ارزان هم نیستند، ضروری می باشد. تا به حال ۲۱۰ نفر از افرادی که قصد صعود به اورست را داشته اند، جان خود را در این راه از دست داده اند. اکثر آنها در منطقه ی موسوم به “منطقه ی مرگ” که شرایط آن به شدت بحرانی است(میزان اکسیژن برای حیات انسان کافی نیست) جان باخته اند.

 

قله اورست

 

قله چیمبورازو در اکوادور؛ مرتفع ترین نقطه از مرکز زمین

همه می دانند که قله اورست با ارتفاع ۸۸۴۸ متر مرتفع ترین قله و بلندترین نقطه جهان از سطح دریاست اما آنچه خیلی ها نمی دانند این است که قله چیمبورازو با ارتفاع ۶۳۲۰ متر بلندترین نقطه جهان از مرکز زمین است. قله چیمبورازو در نزدیکی خط استوا حدود ۲ کیلومتر نسبت به قله اورست، از مرکز زمین دورتر است.

 

قله چیمبورازو در اکوادور

 

آبشار آنجل؛ بلندترین آبشار جهان

آبشار آنجل در ونزوئلا با ارتفاع ۹۸۴ متر بلندترین آبشار جهان محسوب می شود.

 

آبشار آنجل

 

اویمایکن؛ سرد ترین نقطه مسکونی روی زمین

اویمیاکن روستایی است در سیبری واقع در روسیه با ۸۰۰ نفر جمعیت. پایین ترین دمای ثبت شده در این منطقه ۷۱ درجه سانتیگراد زیر صفر است و به همین دلیل سردترین نقطه مسکونی جهان محسوب می شود.

 

اویمایکن

 

دره های بیابانی؛ خشک ترین نقطه جهان

حدود ۲ میلیون سال است که در دره های بیابانی (dry valleys) واقع در آنتارتیکا بارندگی صورت نگرفته است و فاقد یخ، آب یا برف هستند. می گویند دره های خشک آنتارتیکا با زمین های خشک و بی آب و علف پوشیده از شن، شبیه ترین قسمت زمین به کره مریخ است. این سرزمین جایی است در میان Victoria land ، McMudo، Sound . از آن دست زمین هایی که هرگز رنگ برف به خود نمی بینند . اما دلیل شباهت این منطقه به مریخ بیابانی بودن آن نیست که در زمین بیابان بی آب و علف کم نیست، بلکه چیزهایی در این منطقه مشاهده

می شود که در زمین دیده نشده است؛ یخ در بیابان . در این منطقه دره هایی هست، پوشیده از یخ و البته در زیر یخ ها، در آب هایی شور،جاندارانی هم زندگی می کنند، چیز هایی که هرگز در هیچ منطقه بیابانی دیگری دیده نشده است . تحقیقات روی این موجودات و دلایل پیدایش این سرزمین همچنان ادامه دارد.

  مجری برگزاری انواع تور چین و دریافت انواع ویزای چین در کمترین زمان ممکن !

دره های بیابانی (dry valleys)

 

عمیق ترین نقطه اقیانوس ها

گودترین نقطه جهان چاله ماریاناس (گودال ماریان) در اقیانوس آرام است. عمیق ترین نقطه این چاله حدود ۱۱ هزار متر عمق دارد. اگر قله اورست را به درون این گودال بیندازیم قله آن بیش از دو کیلومتر در اعماق این اقیانوس فرو خواهد رفت. فشار آب در ته این گودال ۱۰۰۰ برابر فشار در سطح دریاست. در سال ۱۹۶۰ نیروی دریایی آمریکا زیر دریایی را با دو سرنشین به کف این گودال فرستاد. و آنها ماهی، خرچنگ و دیگر موجودات دریایی را در اعماق این گودال مشاهده کردند.

 

چاله ماریاناس

 

پست ترین نقطه جهان

دریاچه بحر المیت با ارتفاع ۴۲۲ متر پایین تر از سطح دریا، پست ترین ساحل جهان را دارد. این دریاچه در مرز اردن و فلسطین اشغالی واقع است. جاده دور این دریاچه نیز کم ارتفاع ترین جاده جهان محسوب می شود. به دلیل شوری بیش از حد آب (۱۰ برابر بیشتر از دریای مدیترانه) این دریاچه، هیچ موجود زنده ای در آن زندگی نمی کند، به همین دلیل هم نام این دریاچه بحر المیت یا دریای مرده است.

 

بحر المیت

 

دریاچه خون در ژاپن

اما دیگر مکان عجیب و غریب دنیا در ژاپن واقعاست؛ چشمه ی آب گرم قرمز رنگ که با هم یک دریاچه را تشکیل داده اند . رنگ قرمز این دریاچه به دلیل فراوانی عنصر آهن در آب آن است.

 

دریاچه خون در ژاپن

 

حفره آبی بلیز

حفره آبی، در بلیز. یکی از بزرگ ترین حفره‌های آبی کره زمین، این حفره عمیق آبی در زیر آب‌های ساحل بازیل امتداد دارد.

 

حفره آبی بلیز

 

خم نعل اسب، آریزونا

خم نعل اسب (به انگلیسی: Horseshoe Bend) نام خمیدگی‌ای از رودخانهٔ کلرادو است که به نعل اسب شباهت دارد و در نزدیکی شهر پیج، آریزونا، ایالات متحده قرار دارد. مردم منطقه از این خمیدگی اغلب با نام «کینگ بند» یاد می‌کنند. با ورود به این مکان وهم آلود با خمیدگی نعل اسبی در رودخانه کولورادو و رنگ‌های غنی، احساس می‌کنیم به سرزمین بیگانگان قدم گذاشته ایم!

 

 خم نعل اسب

 

  مجری برگزاری انواع تور چین و دریافت انواع ویزای چین در کمترین زمان ممکن !

شما هم در صورتی که مناطق شگفت انگیز دیگری می شناسید برای ما ارسال نمایید…


درباره وبلاگ


تمام اطلاعات لازم جهت تور چین |تور پکن| تور گوانجو |تور شانگهای| تور هانگزو |ویزا| بلیط |هتل |قیمت |خرید را در این سایت تخصصی تور نمایشگاهی چین بیابید
آخرین مطالب

نويسندگان