تور چین |ویزای چین -قیمت مناسب ، ارزان ،با کیفیت
هر آنچه که برای مسافرت به چین لازم دارید

چين از نظر مساحت سومين و از نظر جمعيت اولين كشور در جهان است مساحت: 9,596,960 کیلومتر مربع خط ساحلی: 14,500کیلومتر مختصات جغرافیایی: 35 درجه شمالی و 105 درجه شرقی
شهرهای مهم: شانگهاي, تيانجين ( تين‏تيسنن ), ووهان, شن‏يانگ, گوانگ‏ژو  وپکن و...



ادامه مطلب ...

Yangtze_River


 چین دارای رودخانه های فراوانی است که از جمله جاذبه های آن محسوب میشود.. 1500 رود از این میان 1000 کیلومتر مربع مساحت را زیر پوشش می دهند.رودهائی از جمله "یانگ تسه"،"هوانگ هه"،"هی لونگ جیانگ"،جو جیانگ"،"لیائو هه"،"های هه"،"هوای هه" و غیره با اقایس آرام که در شرق چین قرار دارد،متصل است



ادامه مطلب ...

سال نوی چینی از پر اهمیت ترین تعطیلات بومی مردم چین است سال نو، با پدیدار شدن ماه در نخستین روز سال آغاز می‌شود و به همین علت گاه به آن سال نوی قمری نیز گفته می‌شود. جشن سال نو، عموماً پانزده روز به طول می‌انجامد و با جشن فانوس پایان می یابد….
در بیشتر کشورهایی که چینی‌ها اکثریت را تشکیل می‌دهند یا اقلیت قدرتمندی هستند، سال نوی چینی جشن گرفته می‌شود؛ از آن جمله می‌توان به چین، هنگ کنگ، تایوان، برونئی، کره، مغولستان، نپال، بوتان، ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند اشاره کرد.

 

اقتصاد چین از اواخر دهه هفتاد قرن ۲۰ به سرعت تغییر کرده و در حال پیشرفت است.چین دارای دومین اقتصاد بزرگ جهان و یک بازیگر اصلی در اقتصاد جهانی است.
حجم اقتصاد چین ( $ ۱۱٬۲۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ در سال ۲۰۱۱ ) و بلافاصله پس از اتحادیه اروپا و آمریکا  در مقام سوم در جهان قرار می‌گیرد چنانچه رشد کنونی اقتصادی چین همچنان ادامه یابد، چین از نظر اقتصادی، در حال رسیدن به آمریکا یعنی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است  این در حالیست که بیش از ۵۰ ٪ مردم چین کشاورزند صنعتگران ۲۴٪ و کارمندان و بازرگانان۲۶ ٪ نیروی کار فعال این کشور را تشکیل می‌دهند.با این وجود حدود ۲۰۰ میلیون نفر از مردم چین با درآمد روزانه کمتر از یک دلار زندگی میکنند.
صنایع اصلی چین بسیار متنوع و شامل محصولات آهن و استیل، زغال سنگ، ماشین آلات، پترولئوم، اسباب بازی، کفش و لوازم الکترونیکی است. برنج، گندم، سیب زمینی، ذرت، بادام زمینی، چای، ارزن، جو، کتان، ماهی و خوک فرآورده‌های اصلی کشاورزی هستند. صادرات عمده چین ماشین آلات، پوشاک، کفش، اسباب بازی، سوخت معدنی، مواد شیمیایی و واردات آن ماشین آلات، مواد شیمیایی، آهن و استیل و سوخت معدنی است.
بانک جهانی، وضعیت اقتصادی چین را مطلوب و محیط اقتصاد کلان این کشور را با ثبات توصیف کرده‌است.

 

اولین تمدن‌های چین در حاشیهٔ رودهای یانگ تسه و رود زرد ایجاد شد. یافته‌های مربوط به ۵۰۰۰ سال پیش از میلاد، نشان می‌دهد که انسان‌هایی در دره یانگ تسه ساکن شده و به کشاورزی پرداخته‌اند. آنها آبادی‌هایی را پدید آوردند و برنج کاری را توسعه دادند، اما در دره رود زرد «خوانگ خه» ارزن کاشته می‌شد، زیرا هوای شمال چین برای کشت برنج بسیار سرد بود. در این منطقه فرهنگی سر بر آورد که آن را به افتخار روستایی از استان خی نن، فرهنگ یانگ شائو نامیده‌اند - زیرا در سال ۱۹۲۱ میلادی، بقایای سکونت انسان‌ها در این منطقه به دست آمد. دوران اوج و شکوفایی این فرهنگ بین سالهای ۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰ پیش از میلاد بود.
در میانه قرن بیستم، باستان‌شناسان روستای ۶۰۰۰ ساله بانپو را از زیر خاک کشف کردند. در این منطقه، پایه‌های تعداد زیادی ساختمان، محل‌های روشن کردن آتش، انبارهای مواد غذایی، ظروف سفالی و چندین گور حاوی اسکلت شناسایی شد. وجود ساختمان عمومی مدوری که خانه‌های مسکونی در اطراف آن قرار داشتند نیز حاکی از آن بود که زندگی گروهی-اجتماعی سازمان یافته‌ای در این منطقه وجود داشته است. طغیان‌های عظیم دو رود یانگ تسه و خوانگ خه، تمدن‌های باستانی چین را از بین برد.

 در گذشته جاده ابریشم حدود ۱۳۰۰۰ کیلومتر طول داشت و از چانگ آن، پایتخت سلسله هان، تا سمرقند کشیده شده بود. این جاده به طرف دریای خزر امتداد می‌یافت و از تبریز و ری و بغداد و دمشق و سواحل مدیترانه عبور میکرد و از ترکیه به کشورهای غربی کشیده میشد.

/great_wall


بر اساس نتایج اخرین تحقیقات طول دیوار بزرگ چین هشت هزار و هشتصد و پنجاه و یک کیلومتر و هشتصد متر است که شش هزار و دویست و شصت کیلومتر ان از اجر و دو هزارو دویست و سی کیلومتر ان از خاک ساخته شده و سیصد و شصت کیلومتر ان اصلا به شکل دیوار نیست و به صورت شکاف هایی است که از اب پر شده اند.
گفتنی است ساخت دیوار چین از قرن سوم پیش از میلاد اغاز شده و در حال حاضر تنها بخش هایی از ان که ششصد سال قبل از حکومت سلسله مین ساخته شده اند باقی مانده است. این دیوار به منظور حفاظت خاک چین در برابر حملات قبایل ساخته شد.

کشور چين دارای بیشترین جمعیت جهان است.. پهنه وسيعي از آسياي مركزي و خاوري را دربر گرفته است.اين كشور عظيم از شمال به مغولستان، از شمال خاوري به كشور روسيه،از خاور به كشور كره شمالي، درياي زرد و درياي چين شرقي، از جنوب به درياي چين جنوبي، كشرو ويتنام، لائوس، ميانمار(برمه)، هند، بوتان و نپال، از غرب به كشورهاي هند، پاكستان، افغانستان، تاجيكستان، قرقيزستان، و از شمال غربي به كشور قزاقزستان محدود است.چين داراي قدیمی ترین تمدن بشري است و پيشينه فرهنگي آن به هزاران سال قبل برمي‌گردد. نظام اجتماعي آن در ۳۵۰۰ سال پيش تثبيت گرديده است. قرنهاست كه تمدن چين داراي شهرت خاص و عام است.
نام رسمي: جمهوري خلق چين نام محلي: ژانگهو (zhonghua)
اسامي ديگر: امپراتوري آلماني، چين سرخ، چين كمونيست
پايتخت: پكن (15/780/000 نفر)
تاريخ استقلال: داراي قدمت تاريخي
روز ملي: اول ماه اكتبر سالروز تأسيس جمهوري خلق چين (۱۹۴۹)
نوع حكومت: جمهوري حزبي خلق با يك مجلس قانون‌گذاري، از سال ۱۹۴۹
رئيس حكومت: رئيس جمهور
رئيس دولت: نخست وزير
 

 شهر هانگزو از زیباترین شهرهای چین دیدنیهای فراوانی دارداز جمله رودخانه شيان تانگ  كه بزرگترین رود ایالت ژجيانگ است.
بركه ماهي هاي قرمزكه دریاچه ای بسیار زیبا با ماهی های زیباواقع در پارک گلها  واقع شده است.
شش هارمونی بتکده كه پاگودا يا همان بتكده اي بسیار زیبا واقع در جنوب درياچه غربي  که در دوران امپراتوری سلسله سونگ  ساخته شده است.
درياچه غربي كه دریاچه زیبا و بسیار مشهور هانگزو با مساحتی بالغ بر ۶ کیلومتر مربع است.
ووزن كه شهری شناور و بسیار زیبا با قدمتی ۲۰۰۰ ساله است و بندر حمل و نقل دریایی و مرکز اقتصادی چین مي باشد.
موزه ملی ابریشم چین واقع در ساحل جنوبی درياچه غربي  از نقاط گپردشگری شهر هانگزو است
گراند كانال كه طولانی ترین کانال آب دست ساز به طول ۱۷۶۴ کیلومتراست.
گوشان يا هيل انفرادي كه مکانی بسیار زیبا و محل زندگی لين بو  ، زاهد و شاعر بزرگ چین است.
باغ گیاه شناسی  كه باغ بسیار زیبای هانگزو با انواع متنوع گلهای زیبا و کمیاب مي باشد.
چشمه هوپااو  كه چشمه ای زیبا در منطقه ای بسیار دیدنی با آبی معروف و نوشیدنی است.
معبد لينگ يين كه یکی از معروفترین معابد بودایی در چین است که در سال ۱۹۶۱ در فهرست آثار باستانی جهان ثبت گردید.

آرامگاه جنرال كه آرامگاه یکی از مشهورترین و بزرگترین فرماندهان نظامی چین است که در قرن ۱۲ ساخته شده و در سال ۱۷۱۵ بازسازی گردید.
موزه ملي چاي كه تنها موزه چای در چین است و دیواري به دور آن نبوده و با پوشش گیاهی محصور شده است.
درياچه شيان دااو  كه دریاچه ای بسیار زیبا است که در سال ۱۹۵۹ احداث شد.

ریشه نام چین - Root Chinese Name
 map-china

 جالبست که بدانیم نام چین یا همان China  که در کل دنیا بکار برده می شود یک کلمه فارسی است . کلمه یا همان نام چین در زبان فارسی نیز از کلمه سانسکریت چینا (चीन) آمده است.که سالهای حدود  150 میلادی به عنوان نام این کشور در اروپا بکار می رفته است. و در قرن 13 میلادی توسط مارکوپولو در کشورهای غربی رواج پیدا کرد.


 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ


تمام اطلاعات لازم جهت تور چین |تور پکن| تور گوانجو |تور شانگهای| تور هانگزو |ویزا| بلیط |هتل |قیمت |خرید را در این سایت تخصصی تور نمایشگاهی چین بیابید
آخرین مطالب

نويسندگان