برج هاي فرهنگي پينگ يائو و جین گانگ بائو زوه
 
تور چین |ویزای چین -قیمت مناسب ، ارزان ،با کیفیت
هر آنچه که برای مسافرت به چین لازم دارید

معابد ينگ يائو و  جین گانگ بائو زوه

در وبسایت تور چین 20 در مورد تعداد زیادی از معابد بودایی چینی که قسمت مهمی از دیدنی های چین را به خود اختصاص داده اند صحبت کردیم و در این مطلب درباره دو معبد دیگر صحبت می کنیم که آخرین مجموعه از این سری مطالب درباره معابد است :

 

برج هاي فرهنگي پينگ يائو و  جین گانگ بائو زوه

 

برج های فرهنگی پینگ یائو ( ping yao) به اشکال گوناگون 
در حومه شهرستان پینگ یائو چند برج فرهنگی ساخته شده که شکل آنها گوناگون و بسیار جالب است. شهرستان پینگ یائو در زمان هان ( از سال 206 ق م - 230م) شهرستان جینگ لینگ نام داشت و سپس به شهرستان پینگ تائو تبدیل و در نهایت به شهرستان پینگ یائو نامگذاری شد.

در قرن 15، برج های فرهنگی در سراسر چین به ویژه در شهرستان پینگ یائو ساخته شده بود. اسامی آنها نیز گوناگون بوده است.برای مثال می توان به برج قله فرهنگی ، برج نور فرهنگی ، برج قلم فرهنگی، برج قلمی، برج احیا فرهنگی..... اشاره کرد. هدف از ساخت برج فرهنگی روشن و برای شکوفائی سرنوشت فرهنگی ، افزایش تعداد مردم مستعد ، غنی شدن محیط فرهنگی ورسیدن مقامات دولتی به مقامات بالاتر بوده است.

در مقایسه با نقاط دیگر چین، تعداد برج های فرهنگی در جنوب رودخانه یانگ تسه و جنوب غربی چین زیاد بود. در شمال چین، تعداد برج های فرهنگی در استان شان سی زیادتر از سایر استانها بود. در استانهای هونان ، هوبئی، گوانگ دونگ، گوانگ سی، یون نان، سی چوان..... تقریباً در هر شهرستان برج فرهنگی ساخته شده بود.

در خارج از دروازه جنوب شهر پینگ یائو دو برج فرهنگی وجود دارد: برج فرهنگی شرق و برج فرهنگی غرب . در حومه شهر پینگ یائو هم دو یا 3 نوع برج فرهنگی ساخته شده بود.


برج بودائی جین گانگ بائو زوه (jin gang bao zhuo) هوخه هات

در جنوب شهر کهن هوخه هات مغولستان داخلی ، برج بودائی جین گانگ بائو زوه ساخته شده بودکه قسمتی از گروه ساختمانهای مغولی در معبد اوتای ( wutai) را تشکیل می داد. حکومت چینگ آن را معبد چی دنگ ( ci deng) نام گذاشت. ساخت آن در سال 1727 آغاز شد و در سال 1732 این پروژه به پایان رسید. در ابتدا یک سکوی بزرگ و سپس 5 برج کوچک ساخته شد که این کار طبق تعلیمات مذهبی برج جین گانگ دین بودا انجام شده بود.

این برج بودائی ساخته شده از سنگ سفید و آجر، 14 متر بلندی دارد. روی بدنه برج بودائی ، مجسمه های بوداهای گوناگون تراشیده شده است. در برج شمال نقاشی های آسمان ، آدم ، پرنده، حیوان.... روی سنگ حکاکی شده که شکل آنها زنده و جالب است. این برج بودائی یکی از بناهای هنری قدیم چین بوده است که توسط کارگران و صنعتگران ملت های هان و مغولی و غیره ساخته شده بود.

تور چین 20 از صبر و حوصله شما سپاسگزار است.



درباره وبلاگ


تمام اطلاعات لازم جهت تور چین |تور پکن| تور گوانجو |تور شانگهای| تور هانگزو |ویزا| بلیط |هتل |قیمت |خرید را در این سایت تخصصی تور نمایشگاهی چین بیابید
آخرین مطالب

نويسندگان